ITjes en datjes

Dingen uit dagelijks IT werk

Oh zo belangrijke software..

..wat ze tenminste er zelf van denken.

Een paar dingen die me opvallen van diverse (Windows) software paketten;

-er wordt niet gevraagd of er wel een ikoon ervan op het bureaublad geplaatst mag worden

-het wordt opgestart in de achtergrond via de bekende registry “run” sleutels

-het gaat meteen op zoek naar updates op internet zonder te wachten totdat de rest opgestart en klaar is

-het installeert een hoop extra onnodige dingen in de standaard installatie (en dan heb ik het nog niet alleen over al die toolbars)

Voorbeeld; Adobe Reader. Het moet alleen maar pdf bestandjes vertonen maar vind zichzelf zo belangrijk dat het continue aanwezig moet zijn.

De laatste tijd zie ik ook steeds meer Bonjour en Apple mobile services verschijnen bij mensen die nog niet eens iets van Apple hebben. Quicktime installatie? :-/

Software wat gewoon die taak doet waar het voor gemaakt is zonder een hoop poespas heeft mijn voorkeur en promoot ik liever dan opdringerige rommel.

Written by mnystrom

2011/02/21 bij 23:18

Geplaatst in software

