ITjes en datjes

Dingen uit dagelijks IT werk

Zijn we nou zo goed of..?

Het is niet verkeerd om eens een second opinion te vragen over de status van het netwerk in het bedrijf. Doordat vaak de nodige kennis niet aanwezig is wordt er vaak al uitgegaan van iemand die “iets met computers kan”. Maar die basiskennis is niet voldoende voor de diverse valkuilen die zich in de automatisering en veiligheid van de data bevinden.

Nu al een aantal keren tegengekomen bij klanten waar we het systeembeheer van overnemen; rommelige patchkast (als er al 1 is), geen structuur en beveiliging op de data, slecht bijgehouden computers, langlopende problemen (die we dan toch weer weten op te lossen), etc..

Wij houden niet van een rommelig plaatje want daar krijg je op termijn alleen maar meer problemen mee. Zet een duidelijke basis op en je kunt makkelijker van het ene op het andere netwerk overschakelen. Plus de kosten voor beheer zijn minder op de lange termijn.

Terwijl ik bezig was met dit te schrijven hebben we in de tussentijd een audit gehouden bij een bedrijf die een website voor klanten beschikbaar heeft. Nu blijkt dat in de jaren dat er een automatiseerder daar hardware levert er nog nooit naar het netwerk gekeken is. Twee PC’s die direct bereikbaar zijn vanuit internet, Windows update en firewall uitgeschakeld op diverse, antivirus die geen update meer heeft gehad in jaren…

Dit alles maakt dan toch duidelijk dat we meer doen dan alleen maar een PC plaatsen of probleem oplossen wanneer er om gevraagd wordt. Het is ook niet altijd even makkelijk, soms gaat er ook iets mis of neemt het meer tijd in beslag maar uiteindelijk gaat het om het eindresultaat.

Toch tijd om onszelf een schouderklopje te geven. ;-)

<promotie>
En natuurlijk voor meer info; www.mbitz.nl
</promotie>

Written by mnystrom

2012/04/06 bij 13:14

Geplaatst in MBitZ, NL, Uncategorized

Tagged with , ,

%d bloggers op de volgende wijze: